İLK ŞEHDİMİZ RUHİ KILIÇKIRAN

Yazar Unknown 0 yorum


İLK ŞEHDİMİZ RUHİ KILIÇKIRAN
İlk can, ilk kandın, toprağa düşen ilk fidandın...
Osmaniye doğumlu Ruhi Kılıçkıran (1946) ilk ülkücü şehidimizdir.  Henüz çocuk yaşta babasını kaybetmiş ve yetim büyümüştür. Orta eğitimini tamamladıktan sonra Ankara İlahiyat Fakültesine gider. 4 Ocak 1968'de iftar yemeğinin ardından, yurdun kantininde hain koministler tarafından vurularak şehit olur.
Ruhi Kılıçkıran'ın bacısı Dursen Kıraner;
Ağabeyim Ruhi'nin şehit düştüğü gün rüyamda Belen geçidini aşıp gelen binlerce insanın omuzlarında Albayraklı tabutu görmüştüm. Düşümde bura neresi diye sorduğumda, Belen geçidi olduğunu bu geçitten sonra Cennet'e ulaşıldığı belirtildi. Ben o güne kadar Belen geçidini hiç görmemiştim. Rüyamı rahmetli anama anlatınca "İnşallah hayırlısı olur yavrum" demişti ve o günün ertesinde ağabeyimin şahadetinin haberi gelmişti. Sonraki yıllarda o Belen geçidini rahmetli Mustafa Ekerin cenazesine giderken gördüm. Osmaniye de görev yapan kıymetli bir ağabeyimizin memleketiydi Reyhanlı, olayı duyunca bizde gitmek istemiştik, o gün rüyamda gördüğüm Belen geçidi gözlerimin önündeydi, tıpkı rüyamdaki gibi bütün çevrede bulunan ülkücüler şehit kardeşimize dokunabilmek için Reyhanlı'nın yoluna koyulmuşlardı...

Hiç yorum yok: